Egy hónap – huszonkét film az emberi szívről. Az Uránia Nemzeti Filmszínház immár hagyományos nyári sorozatában június 28. és július 28. között olyan mozidarabokat láthatunk az utóbbi néhány év filmterméséből, amelyekben fontos szerepet játszanak az érzelmek. Erős emóciók határozzák meg a szereplők viszonyait, életük megindító fordulatai pedig a nézőt is „szívtájékon” érintik.  A filmek többsége jelentős díjakkal és jelölésekkel is büszkélkedhet: az idei Oscar-jelöltek közül, a legjobb idegen nyelvű filmek kategóriájából vetítjük a Kafarnaumot, a Hidegháborút és az Arany Pálma-díjas Bolti tolvajokat, az Európai Filmdíj friss nyertesei közül a legjobb férfialakítást felvonultató Dogmant, a Sundance Filmfesztivál felfedezettjei közül az Egy nő fogságbant és a Három egyforma idegent.

A műfaji és kulturális sokszínűség mellett az érzelmek sokféle árnyalata tükröződik a válogatásban. Láthatunk filmeket a szülő-gyermek kapcsolat természetéről, felemelő és letaglózó pillanatairól (Csodálatos fiú, Toni Erdman, Claire Darling utolsó húzása); felnőtt és gyermek, illetve mester és tanítvány között kialakuló szeretetkötelékről (Cinema Paradiso, A tanítónő, Yao utazása); az olykor ellentmondásos, de nagyszerű testvérszeretetről (Mirai, Három egyforma idegen); népszerűségben fürdő, mégis magányos, szeretet után sóvárgó sztárokról (Amy, A Maria Callas-sztori). Szembesülhetünk az emberi kiszolgáltatottság és reményvesztettség drámáival (Dogman, Egy nő fogságban; Remélem, legközelebb sikerül meghalnod), a szegénységben is megőrzött szülői felelősséggel (Bolti tolvajok), s olyan esettel is, amikor utóbbit egy gyermek kéri számon (Kafarnaum). Megtapasztalhatjuk a barátság megtartó erejét (Együtt megyünk). Visszatekinthetünk a múltba, megmártózva az érzelmes élet szépségében (A nagy szépség, Fájdalom és dicsőség). És rajonghatunk is, hiszen egy ilyen válogatásból nem hiányozhat a szerelem, és mindaz, ami vele jár: féltékenység, hűség és kísértés (A hűséges férfi, Szívek királynője, Hidegháború).