A Budapesti Operettszínház évadbejelentő sajtótájékoztatóján néhány napja több érdekes és fontos bejelentést is tett Kiss-B. Attila főigazgató. Az új vezetés – miként az a főigazgatói pályázatban is szerepelt – egyik fontos célkitűzése, hogy az Operettszínház nemzeti dalszínházzá alakulva a klasszikus polgári értékrendet közvetítse a közönsége felé. Ennek első lépése a vizuális megjelenés területén már meg is történt, hiszen a játszóhely új logóval vág neki az elkövetkező évadnak.
Egy évadbejelentőn mindig nagyon fontos szerepet töltenek be az új bemutatók, hiszen a darabválasztások, a felkért vendégrendezők mutatják meg leginkább, milyen irányban halad az adott teátrum.
Időrendi sorrendben haladva elsőként a Csárdáskirálynő kerül színre a nyáron a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, illetve szeptember elején, a nagyszínpadon, a Nagymező utcában.


Ehhez a bemutatóhoz villáminterjú keretében nyilatkozott oldalunknak a darab rendezője Vidnyánszky Attila, s az Operettszínház fiatal primadonnája – a hármas szereposztás egyikében Szilviát alakító – Lévai Enikő.
A Nemzeti Színház főigazgatójáról kiderült, hogy eddig már szinte minden műfajban rendezett, de operettet még nem vitt színpadra. Véleménye szerint – műfajtól függetlenül – a rendező kötelessége, hogy legjobb tudása szerint hozza létre az adott színpadi alkotást, és ebben a tekintetben egyáltalán nem ígérkezik könnyűnek a Csárdáskirálynő.  Mint elmondta célja – ezért is vállalta el a kifejezetten az erre a darabra szóló felkérést – hogy az operett irodalom egyik legjobbjából alkosson maradandót, s ezt olyan kihívásnak érzi, amiért érdemes volt igent mondania a feladatra. Ráadásul majdnem másfélszeres rendezést igényel a mű, hiszen a bemutató a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon lesz nyáron – az előadás a kőszínházba csak ősszel kerül majd be – s a két színpadméret és helyszín sokban meghatározza a rendezést, a változtatások mikéntjét.

Lévai Enikőnek már több primadonna szerepe volt az Operettszínházban, de a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon először lép fel, és Fischl Mónikával váltásban, két alkalommal ő játssza majd Szilviát. Nagy reménnyel, bizakodva várja a szerepalakítását, hiszen ha azt tudja nyújtani, amit elvárnak tőle, akkor ez egy remek alkalom számára, hogy megmutassa magát. Mind zeneileg, mind színészi játékban nagy kihívás előtt áll, s az is érdekes, hogy bár korábban már alakította ezt a szerepet, de – mivel az új rendezés a színrevitelnél visszatér a Gábor Andor féle szövegverzióhoz – újra kell tanulnia a szerepét, ami szinte nehezebb, mintha most találkozott volna vele először.


Az Operettszínház következő bemutatója november végén Kacsóh Pongrác János vitéz daljátéka, amit Bozsik Yvette rendező-koreográfus visz majd színre.
Az évad utolsó nagyszínpadi bemutatója Horváth Richárd –Szíjártó Zsolt – Schiszler Zsolt Mohács 1526 Európa kapuja rockmusicalje. Az ősbemutató rendezője-koreográfusa Vincze Balázs.
A Kálmán Imre Teátrumban két bemutató lesz az évadban, november elején Párizsi randevú Volt egyszer egy Moulin Rouge dinner show Richter József, és március elején Boris Vian Tajtékos napok Kiss Csaba rendezésében.
A Raktárszínházban Grigori Frid Anne Frank naplója mono-operát mutatják be február közepén Rátóti Zoltán rendezésében.
Az évadban a repertoár előadásokon és új bemutatókon kívül újra látható lesz a színpadokon A Szépség és a Szörnyeteg és az Isten pénze musicalek illetve a Viktória operett.

A bérlet megújításokra május 21-30 között van lehetőség, az új bérletek értékesítése június 3-tól kezdődik.
Tölgyesi Tibor
fotó: Várady Nikolett