Jovanovics Tamás és Esther Stocker közös kiállításával indul a Várfok Galéria őszi évada. Geometrikus struktúrák, redukált formavilágból komponált rácsok elementáris, mégis komplex rendszere – burjánzó minimalizmus.

Jovanovics és Stocker Bécsben ismerkedtek meg, mindketten egyaránt otthonosan mozognak a világban, gyakran állítanak ki a világ különböző pontjain. Művészetük és művészetfilozófiájuk számos ponton találkozik, mégis markánsan különböző. Míg Jovanovics Tamás képein a struktúrát rafinált, de inkább enyhe “rendszerhibák” és a színek billentik ki, addig Esther Stocker szigorúan fekete-fehér festményein a struktúrák összetettebbek, a rendszerből való kizökkenés vadabb. Mindketten a minimalizmus szigorát, rendszer-dogmatizmusát ünneplik és kérdőjelezik meg egyszerre műveikkel. A kiállítást egy igen terjedelmes, kettejük művészet-filozófiai dialógusát is tartalmazó katalógus is kiegészíti.

Jovanovics Tamás 1974-ben született Budapesten. tanulmányait a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, az aix-en-Provence-i Université de Provence-on és a londoni Slade School of Fine Art-on végezte. 2009-ben elnyerte a milánói Premio San Fedele kurátori különdíját és szintén ebben az évben három hónapos ösztöndíjjal a New York-i Harlem Studio Fellowship Artist in Residence programján vett részt. Rendszeresen állít ki Budapesten, Milánóban és Bécsben, ezen kívül számos nagy nevű galériában és múzeumban.

Esther Stocker 1974-ben született a dél-tiroli Silandroban. 1994-ben a bécsi Akademie der Bildenden Künstén, 1996-ban a milánói Accademia di Belle Arti di Brerán és 1999-ben a pasadenai Kaliforniai Művészeti Központ Design College-ban tanult. Olasz állampolgárként Bécsben él és alkot. Elsősorban festőnek tartja magát, de emellett a szobrászat, installáció, public art, fotó- és a videóművészet műfajaiban is közismert a tevékenysége. Számos public art, falfestészeti megbízása és sikeres kiállítása volt neves kortárs művészeti intézményekben (például a bécsi Kunsthalle-ben és MUMOK-ban, a brüsszeli CCNOA-ban, a Hannover Künstlerhausban, a római MACRO-ban, és további számos neves galériában és múzeumban világszerte). Taiwanban és Japánban több pályaudvar az ő public art munkáival van bevonva, aktuálisan is egy Shanghai-i public art projekt megvalósításán dolgozik.
A kiállítás 2019. szeptember 20. és október 19. között tart nyitva, keddtől szombatig 11-18 óra között látogatható.