Elindítja a Művészetek Völgye történetének első műgyűjtő játékát a MANK Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. A július 19. és 28. között megrendezett művészeti kalandjáték a család minden tagját megszólítja: a program során igazi műgyűjtővé válhatunk, hiszen fiatal alkotóművészek műveit kutathatjuk fel a Művészetek Völgyében. A műalkotásokról készített szelfik megosztása után nincs más teendő, mint a taliándörögdi MANK ArtPortán átvenni a jól megérdemelt nyereményünket!

Játékos formában szervez kortárs képzőművészeti kalandjátékot a MANK. A Műgyűjtés másként keretében a vállalkozókedvűek értékes ajándékokért cserébe kereshetik fel, és készíthetnek szelfit az alkalomra készített különleges alkotásokkal. Ha sikerült felkeresni három, a játékban résztvevő udvart, ahol az alkotásokat elrejtettük, és az így készült fotókat az instrukciók szerint feltöltöttük a facebookra vagy az instagramra a műalkotás mellett található #-ek használatával, nincs más hátra, mint a MANK ArtPorta felé venni az irányt, ahol nyereményben részesülhetünk.

A játékban résztvevő udvarok: Cirque du Tókert, Harcsa Veronika Udvar, Kaláka Versudvar, LEMangURIA Kreatív Mozgásudvar, Momentán Udvar, Művészetek Zöldje, cél: MANK ArtPorta.

A játékban részt vesz a Gigacsiga, amely pályázat útján kiválasztott, a fesztiválra készülő hulladékból készült műalkotás a környezetvédelemre és az újrahasznosítás fontosságára hívja fel a figyelmet.

A pályázat útján kiválasztott Gigacsiga mellett fiatal képzőművészek installációi kapna helyet a Művészetek Völgye három helyszínén. Gallai Judit Ágnes Self Observatory, azaz Énvizsgáló című installációja a selfie társadalomnak tart “tükröt”, elmélyülést nyújt az önismerethez, Hőnigh Huba Az anyag oltára című installációja pedig egyszerűen és tisztán hangsúlyozza az anyag jelentőségét, ezért egy faváz kockát épített, amelyről a követ a levegőbe függesztette, így az kikerül megszokott környezetéből. Lengl Orsolya Gyémánt című munkája arra világít rá, hogy erős társadalmi és anyagi jelképpé vált a műtárgy nevében jelzett anyag, ezért úgy gondolja, ezzel a szimbólummal lehet leginkább kifejezni az emberek számára a tudat megjelenését.

A Derkovits Gyula-ösztöndíjat nyert w. Horváth Tibor délibáb című performatív tárgyegyüttesében az eszközök, az emberrel és földel összeizzadt tárgyak most e fizikai kapcsolatból végleg kiszakadnak, kioltják céljukat, átlényegülésük univerzális jelentőségű, a korábban Kozma Lajos iparművészeti ösztöndíjat nyert Herter Kata és Fazekas Veronika RE-PETA című installációja félig improvizatív jelleggel jön létre, hogy szervesebben kapcsolódjon környezetéhez. Az upcycling, a klímakrízis és a műanyag-invázió inspirálta a tervezőket.