Az interjúim során mindig az érdekelt, hogy ki milyen úton éri el a sokszor már a gyermekkorban maga elé kitűzött célt. Most viszont egy olyan nyolcéves kislányt, mondhatni csöppséget szeretnék bemutatni, aki még az útja elején áll. De az a hang, amivel született, és az az eltökéltség, szorgalom és tehetség amivel rendelkezik, biztos vagyok benne, hogy elegendő lesz ahhoz, hogy mint színész-énekesről sokat halljunk még felőle. De ahhoz, hogy valaki elérje a célját, még valami nagyon fontos dologra is szüksége van, az pedig a lehetőség. Azt gondolom, hogy azt átlagtól bármely irányba eltérő fejlettségű gyerekkel való foglalkozás, súlyos terhet ró a családra. Ez így van Riannáék esetében is, hiszen, hogy a színházi és a filmes világ közelébe lehessen édesanyával Miskolcról egy budapesti albérletbe költözött, s ez nem kis anyagi terhet jelent számukra. De ismerkedjünk is meg ennek a nagyon különleges hangnak a tulajdonosával.

Hogyan és mikor derült ki rólad, hogy ennyire tehetséges vagy?

Kétévesen, amikor még nagyon picike voltam, de már sokat hallgattam operettet, és mindig a Szerelemhez nem kell szépséget énekeltem – s ez még internetre is felkerült -, anyukám akkor fedezte fel, hogy ez mennyire megy nekem.

Milyen dalokkal kezdted az éneklést?

Mint mondtam, kétévesen, a Szerelemhez nem kell szépség volt az első, de csak hétévesen kezdtem hangképzésre járni, s ekkor tanultam például a Húzzad csak, kivilágos virradatig…Majd később pedig Macskákból – ami egy nagyon jó musical – a Sam Mitsegél-lel, nagyon sok versenyen indultam.

Több produkcióban is szerepeltél, melyek ezek?

A Miskolci Nemzeti Színházban a Hunyadi László operában, a Budapesti Operettszínházban pedig az Isten pénzében léphettem fel. Forgattam a Defekt kisjátékfilmben,melyben egy kislányt alakítottam, és nagyon szerettem. Sőt tervezünk egy bulit a mi lakásunkba, ahova összehívjuk a stábot. A másik pedig egy világhírű amerikai sorozat, amiben olyan nagy színészekkel játszhattam, mint Dakota Fanning, Luke Evans. Ebben a filmben egy gazdag kislányként én vagyok a kulcs, és az én cselekedettem indítja el a sztorit.

Mit szeretsz jobban filmezni, vagy a színházat?

Filmezni most jobban szeretek, könnyebben jutok lehetőséghez, mint a színházban, ahol ennyi idősen sokkal nagyobb esélyük van a színészcsaládok gyerekeinek. Ezenkívül mindkét film forgatásánál éreztem, hogy megbecsülnek és nagyon sokat foglalkoztak velem, s ez annyira jó volt, mert tudták, hogy tehetséges vagyok, és minden segítséget megkaptam, hogy még jobb legyek.

Mint gyereket, hogy kezeltek a forgatáson?

Semmiben nem kezeltek másképpen, mint például Dakota Fanning-et, vagy bármely más nagy színészt, még arra is figyeltek, hogy legyen gyerekszappan a fürdőszobámban – ennyire figyelmesek voltak. Ha bármilyen kívánságom volt, éhes voltam, vagy szomjas, Enikő rövid időn belül hozott nekem szendvicset, és meleg teát is készített.

Hogyan fogadtak a nagy sztárok?

Mind nagyon aranyosak és intelligensek voltak, nagyon szerettem őket. Egyszer Luke Evans odajött és megdicsérte a ruhám, a cipőmről meg megkérdezte, hogy ez milyen korabeli, mert olyan filmbe valónak gondolta. Egyébként mindig ő jött hozzám, nem nekem kellett oda menni. A forgatás alatt saját lakóbuszom volt, annyi különbséggel, hogy Dakota Fanning-nek, Daniel Brühl-nek és a többi amerikai sztárnak bőrből volt a kanapéja, nekem meg vászonból.

Részt vettél egy elég komoly kurzuson, ez milyen volt?

Nagyon szerettem. Ez egy operett kurzus volt, ahol Peller Károly, Szabó Szilvia, Lőrincz Máté és Berkes Dani foglalkozott velünk. A táncban pedig Lőrincz Máté segített bennünket. Szabó Szilvia és Berkes Dani felelt a hangképzésért. Peller Károly a végén tökéletesített a produkciót, amit úgy is lehet mondani, mint amikor a csiszolatlan gyémántot tökéletesre csiszolják.  Szóval neki volt a legnagyobb munkája abban, hogy élvezzük a produkciót, és ne úgy viselkedjünk a színpadon, mint a robotok.

És mi a helyzet a tánccal?

Egyszer a vonaton egy bácsival beszélgettem, aki azt mondta, hogy a betanított koreográfia sokkal jobb. Én ezt nem ellenzem, de nekem annyira nem tetszik, sokkal jobban szeretem azt amit én találok ki. Például a Macskák Sam Mitsegél-jére saját koreográfiát találtam ki. De ha a többiekkel pontosan össze kell dolgozni, akkor kell a betanított koreográfia. De mindenkinek üzenem, hogy azért legyen önmaga, s ne várja egyfolytában a parancsot, mert az életben szerintem ez nagyon fontos.

Ennyi feladat mellett mennyi időd van a barátaidra?

Most, hogy magántanuló vagyok szerencsére sokkal több időm van a barátaimra és a játékra. Persze nem lehet mindenki magántanuló, az éneklés pedig nem mehet a tanulás rovására, és ez nagyon fontos! Már itt Budapesten is nagyon sok barátot szereztem magamnak. De például az iskolámból valószínűleg egy barátom a szüleivel hamarosan Budapestre költözik, amit már nagyon várok.

Hogy érzed magad Miskolc után Budapesten?

Nagyon király, szeretek itt lenni. Sokkal könnyebb itt a tehetségemet kibontakoztatni, mert amíg Miskolcon éltem, nagyon nehéz volt eljutni Budapestre. Rengetegszer hívtak castingra, ehhez viszont korán kellett indulnunk otthonról, és közben mégsem kaptam meg a szerepet, de ez most sokkal könnyebb. Korábban beszéltem arról, hogy a filmben mennyire megbecsülik az embert, viszont ez már csak akkor van, amikor megkapom a szerepet, a kiválasztásnál ez nem így működik.

Játszottál már a Budapesti Operettszínházban, ez milyen volt?

Nagyon jó! Nagyon megszeretem Kerényi Miklós Mátét, Peller Károlyt, Földes Tamást, Szomor Györgyöt, Szabó P. Szilvesztert, vagy például, Skáli Edinát, aki a táncosokkal foglalkozik, de most sajnos lezárult az Isten pénze című előadás.

Gondolom, meg sem fordul a fejedben, hogy idősebb korodban valami más legyél?

Nem, nem, nem. Sejtettem, hogy meg fogod kérdezni, de nem! Azt mondom, hogy ha már elértem a 70-et, akkor majd lehet, hogy az gondolom, hogy álljunk le – egyszerűen imádom ezt a pályát. De nagyon szükségem lenne segítségre, mert nem elég az, hogy van tehetségem, meg jó vagyok, viszont nagyon fontosak a lehetőségek is. Peller Károly mondta nekem, hogy 30 százalék lehetőség, 30 százalék szorgalom, és 40 százalék tehetség kell az érvényesüléshez.

Honnét kaptál segítséget?

Nagyon sokat köszönhetek a Téra Tehetségek programnak, mert tőlük nagyok sok segítséget kaptam, hiszen részben az albérlethez is támogatást nyújtanak. Szóval a saját, és anyukám nevében üzenem nekik, hogy szívből köszönjük azt, hogy segítettek nekünk.

És a család….

Balla-Daragó Laurával arról beszélgettem, hogy mit is jelent egy tehetséges gyermek a családban.

Kitől örökölte a kislány a tehetséget?

Valószínűleg a gének nagyon jól tevődtek össze. Édesapám zenész, az édesanyám színésznőként dolgozott a Miskolci Nemzeti Színházban. Én zeneművészetiben végeztem, illetve az anyósom is jó zenei vénával rendelkezik, szóval ezek összeadódtak, szerencsére mindenkitől örökölt egy kicsit. Táncolni viszont senki nem tud a családban, azt talán valamelyik ük-ük felmenőtől hozta magával.

Rianát, hogyan tudja támogatni a család?

Mindenki maximálisan Riana mellett áll, a családból valaki szakmailag, illetve anyagilag is támogatja, bár tény és való, nagyon nehéz feladat, hiszen Miskolcról Budapestre kellett költöztünk. A támogatás szempontjából sajnos a korosztályi megkötések miatt, mind az állami, mind a magánrendszerből kiesik, de ugyanezek okokból az alapítványi ösztöndíj pályázatoktól is elesik. Mivel magántanuló, én nem tudok mellette dolgozni, így egy fizetésből kell kigazdálkodnunk az ő és a mi létfenntartásunkat, a ruhákat, az eszközöket, és mindent, ami számára szükséges a fejlődéshez – és ez anyagilag elég megterhelő. Szerencsére egy alapítvány segít nekünk, mert állami szinten sajnos nem számíthatunk semmire. A nagy cégeket is megkerestünk, de tőlük sem kaptunk segítséget, mert ők csak szervezeteket támogatnak, magánszemélyeket nem. A Téra Tehetségek programon kívül, egyenlőre sajnos nem tudunk semmilyen forráshoz jutni.

Mi a véleménye Rianáról a már befutott és elismert operetténekesnek?

Nagyon nagy tehetségnek és csodagyereknek tartják, talán ezért is kapunk nagyok sok segítséget, tanácsot, vagy akár órákat és kurzusokat is.

Ahhoz, hogy egy tehetséges gyermek kibontakozhasson nagyon sok feladat hárul a családra, ön mint anya mit szeretne?

Én az szeretném, amit ő szeretne. Számára az a legfontosabb, hogy olyan színész-énekes legyen, aki jó a szakmában. Azt gondolom, anyaként mindenképpen támogatnom kell a célja elérésében, és hogy a terveit véghez vihesse.

Az interjúhoz a helyszínt és a cateringet a Hauer Cukrászda és Kávéház biztosította számunkra, amit ezúton is szeretnénk megköszönni!

Végezetül hallgassunk meg egy kis ízelítőt Rianától:

Horváth Erika
Fotó: Várady Nikolett